Zupa z czerwonej soczewicy – danie idealne dla małego alergika

Czy nie macie wrażenia, że soczewica w Polsce jest nieco traktowana po macoszemu? Ja osobiście znam niewiele przepisów kulinarnych z dodatkiem tego wartościowego warzywa strączkowego. W kuchni polskiej prym niewątpliwie wiodą inne warzywa z tej „grupy”, m.in. fasola i groch. Soczewica jest chyba trochę uważana za warzywo królujące na stole wegetarian. Nic bardziej mylnego! Może warto zgłębić tajniki gotowania z soczewicą w roli głównej i przygotować bardzo prostą i smaczną zupę dla dziecka-alergika? Dobrze posmakuje także pozostałym członkom rodziny!

źródło:pinterest

źródło:pinterest

Soczewica – skarbnica zdrowotnych składników odżywczych

Zanim jednak podzielę się z Wami przepisem na zupę, warto wspomnieć o właściwościach tej rośliny strączkowej. Soczewica jest źródłem dobrze przyswajalnego białka  jak pozostałe rośliny strączkowe. Białko te może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego zarówno w diecie dzieci, jak i dorosłych. Dlatego soczewicę znajdziecie w jadłospisie wegetarian i osób na diecie bezglutenowej. Co więcej – ta roślina jest nieocenionym źródłem potasu i kwasu foliowego, zatem jest szczególnie polecana kobietom w ciąży. Soczewica czerwona ma także właściwości antynowotworowe, zawiera bowiem związki, które przeciwdziałają powstania „złych” komórek. To najważniejsze właściwości tego czerwonego „nasionka” przemawiające za tym, aby soczewica pojawiała się w polskiej kuchni nie tylko od święta.

Zupa z czerwonej soczewicy – poznajcie przepis

Gdy już wiecie ile cennych właściwości mają te czerwone ziarenka, możecie poeksperymentować w kuchni i przygotować najbliższym dobrą zupę z soczewicy. Czego potrzebujecie? 30 dag czerwonej soczewicy, cebule białe i czerwone (2×2), marchewki (2), pomidory (najlepsze z puszki – 1), tradycyjny bulion warzywny (2 l), koncentrat pomidorowy (1), przyprawy (bazylia, tymianek, chili, sól, pieprz, oregano). Zatem do działa: 1 krok: obranie cebuli i marchewki. 2 krok: posiekanie warzyw na drobną kostkę. 3 krok: smażenie cebuli na oleju i dodanie do niej marchewki. 4 krok: płukanie soczewicy. 5 krok: przygotowanie bulionu. 6 krok: dodanie do bulionu soczewicy, warzyw i pomidorów z puszki (w postaci zblenderowanej). 7 krok: gotowanie zupy na małym ogniu. 8 krok: przyprawianie za pomocą ziół i koncentratu pomidorowego. Gotowe!

Uwaga! Czerwona soczewica najlepiej nadaje się do bezpośredniego gotowania, w przeciwieństwie do zielonej lub brązowej, które wymagają wcześniejszego moczenia (minimum przez pół godziny).

Zupa z czerwonej soczewicy to zdrowy pomysł na obiad dla każdej rodziny, bo wykonana ze naturalnym zbóż sianych w Polsce od niedawna (wschodnie regiony kraju). Miejmy nadzieję, że pobyt na soczewicę wzrośnie i coraz więcej rolników podejmie się wyzwania ekologicznych upraw.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *