Naturalne sposoby na zaparcia w ciąży

Zaparcia w ciąży dotyczą wielu kobiet spodziewających się dziecka. Dolegliwości są szczególnie uciążliwe w drugim i trzecim trymestrze ciąży. Zazwyczaj występują wskutek zmian hormonalnych zachodzących w organizmie kobiety – podwyższonym poziom progesteronu spowalnia pracę jelit. Problemy z wypróżnianiem są niekomfortowe i mogą być przyczyną powstania hemoroidów. Dlatego konieczna jest zastosowanie kilku sposobów na zaparcia w ciąży (sprawdź). Dieta bogata w błonnik, ruch oraz woda – to 3 kluczowe elementy walki z tymi dolegliwościami.

źródło: http://www.stopzaparciom.pl/

źródło: http://www.stopzaparciom.pl/

Produkty zawierające błonnik

Najlepszym sposobem na zaparcia w ciąży jest naturalna dieta zawierające produkty pełnoziarniste, nabiał oraz warzywa i owoce. Przyszłe mamy powinny pięć razy dziennie jeść takie produkty, jak np. jabłka, śliwki (suszone i surowe), czereśnie, mandarynki, buraki, kapustę (kiszoną i świeżą), szpinak i brokuły. W codziennym menu nie może zabraknąć pełnoziarnistego pieczywa, makaronów oraz brązowego ryżu. Wskazane jest unikanie potraw o właściwościach zapierających, tj. fasola po bretońsku, kakao lub gorąca czekolada. Należy unikać dań tłustych, smażonych i ciężkostrawnych.  Wśród naturalnych sposobów na zaparcia znanych jeszcze naszym prababciom wymienia się śliwki suszone jedzone na czczo każdego dnia oraz picie soku z kiszonej kapusty. Zalecane jest również jedzenie jogurtów probiotycznych ze szczepami bakterii.

Dużo płynów każdego dnia

Zaparcia w czasie ciąży nierzadko są spowodowane niedostateczną ilością płynów. Należy zatem pić dużo wody mineralnej (przynajmniej 6-8 szklanek dziennie między posiłkami). Zaleca się również wypijanie na czczo przygotowanej wody z sokiem z cytryny oraz z łyżką naturalnego miodu. W czasie ciąży na zaparcia pomocne mogą być również herbatki owocowe oraz świeżo wyciśnięte soki.

Ruch na co dzień

W trzecim trymestrze ciąży nasza aktywność jest o wiele mniejsza niż na początku. Wiele pań w tym czasie jest już na zwolnieniu lekarskim i oczekuje w domu na nadejście dziecka. Warto w ciągu dnia udać się na półgodzinny spacer na świeżym powietrzu. Jeśli ciężarna czuje się naprawdę dobrze, może codziennie uprawiać jakąś aktywność. Wiele młodych mam ćwiczy jogę lub chodzi na zajęcia  aqua fitness – oczywiście jeśli lekarz nie widzi przeciwwskazań.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *