Szybka pomoc na niestrawność po świętach

Żurek z białą kiełbasą, jajka faszerowane pastą z majonezu, musztardy i rzodkiewki oraz na deser mazurek polany deserową czekoladą – niełatwo jest oprzeć się tym wielkanocnym potrawom. Jednak po świętach wiele osób odczuwa skutki przejedzenia. Zgada, wzdęcia i zaparcia dają o sobie znaki. Co na niestrawność pomoże? Oto kilka sposobów z domowej apteki.

źródło: pixabay.pl

źródło: pixabay.pl

Herbatki ziołowe

Objawy niestrawności warto łagodzić, korzystając z dobrodziejstw natury. Zioła, takie jak rumianek, mięta, koper włoski, kminek, dziurawiec oraz nagietek skutecznie przywracają równowagę w przewodzie pokarmowym. Rumianek na przykład warto pić 3 razy dziennie między posiłkami. Ma właściwości rozkurczające mięśnie gładkie, zatem pomoże na zaparcia i wzdęcia brzucha. Po zjedzeniu obfitych tłustych posiłków warto wypić napar z mięty lub kminku, który działa łagodząco na przewód pokarmowy. Kłopoty trawienne pomoże zwalczyć także imbir, który jest ceniony głównie za przeciwbakteryjne właściwości. Tymczasem olejki zawarte w korzeniu tej rośliny pobudzają wydzielanie soków trawiennych. Jeżeli chcemy uniknąć odbijania, warto po zjedzeniu wypić gorzką czarną herbatę. Zamiast herbatek ziołowych na niestrawność polecam wypróbować napar z ziół w saszetkach Verdin fix, który świetnie smakuje, bo zawiera miód, jagody goji i śliwki (sprawdź).

Dieta lekkostrawna

To najprostszy sposób na niestrawność. Wystarczy odżywiać się zdrowo, tj. starannie wybierać produkty, które nie będą przyczyną wzdęć, zgagi i innych dolegliwości. W codziennym menu nie powinny się znaleźć następujące produkty: alkohol, napoje gazowane, czekolada, tłuste dania, sosy i słodycze. Ważny jest również sam sposób jedzenia, bo należy spożywać posiłki powoli i gryźć każdy kęs dokładnie. Warto jeść wszystko, co jest jak najmniej przetworzone i jak najwięcej naturalne. W jadłospisie nie może zabraknąć surowych owoców i warzyw, chudego nabiału i pełnoziarnistych produktów. Należy sięgać po te produkty, które zawierają błonnik, np. otręby, suszone śliwki, kaszę jaglaną i kaszę jęczmienną.

Warto nauczyć się radzić sobie ze swoją niestrawnością. Aktywność fizyczna może być pierwszym sposobem walki z przykrymi dolegliwościami. Ruch wspomaga wszakże pracę układu pokarmowego, jest najlepszym antidotum na zaparcia.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *