Skuteczne i naturalne sposoby na zaparcia

Zaparcia to dolegliwości, które dotykają coraz więcej osób. Niekiedy mogą skutecznie uprzykrzyć życie. Uciążliwe i przewlekłe zaparcia należy niezwłocznie skonsultować z lekarzem. Z nawykowymi dolegliwościami możemy jednak sobie poradzić w domu. Może się okazać, że zaparcia są wynikiem stosowania nieprawidłowej diety oraz braku aktywności fizycznej. Poniżej kilka naturalnych sposobów na zaparcia.

źródło:pinterest

źródło:pinterest

Problemy z wypróżnianiem to najczęściej skutek małej ilości ruchu, braku błonnika i płynów w codziennym jadłospisie. To problem zdrowotny, który staje się chorobą cywilizacyjną o skali globalnej, porównywalnej zasięgiem i ilością chorujących do cukrzycy czy nadciśnienia tętniczego. Jeżeli chcemy pozbyć się zaparć raz na zawsze, powinniśmy zmienić nawyki żywieniowe oraz rozpocząć aktywne życie (wystarczy półgodzinny spacer, jazda na rowerze lub pływanie).

Błonnik to podstawa walki z zaparciami

Bez błonnika w diecie nie pokonamy zaparć. Jest niezbędnym składnikiem każdego posiłku. Na śniadaniu nie może go zabraknąć w musli, płatkach owsianych lub ciemnym pieczywie. Na obiedzie zagości pod postacią kasz i makaronów pełnoziarnistych. A na kolacji możemy go znaleźć w świeżych owocach i warzywach.

Kiszona kapusta

Ma przeczyszczające właściwości, ponieważ zawiera żywej kultury bakterie, które usprawniają proces trawienia. Warto wypróbować sok z kiszonej kapusty i pić na czczo jedną szklankę. Błonnik zawarty w takim napoju korzystnie wpływa na prace jelit.

Suszone śliwki

Suszone i wędzone owoce na zaparcia były stosowane jeszcze przez nasze prababcie. Ciekawostką jest to, że suszone śliwki zawierają aż siedem razy więcej błonnika niż surowe. Zawarte w nich pektyny przemieszczają się jelitach, wchłaniają wodę oraz przyspieszają wypróżnianie.

Zioła

Na regularne wypróżnianie pomogą zioła, takie jak rumianek, kminek, melisa i mięta. Wszystkie reguluj napięcie mięśni przewodu pokarmowego. Napar z ziół warto pić na czczo co trzy dni.

Woda

Jeżeli pijemy zbyt mało płynów, to również możemy mieć zaparcia. Gdy odczuwamy te dolegliwości, wskazane jest picie wody niegazowanej oraz herbaty ziołowej. Ponadto warto sięgać po soki warzywne i owoce, które są kopalnią witamin i soli mineralnych.

Walcząc z nieprzyjemnymi zaparciami, należy pamiętać o wyeliminowaniu z diety produktów na bazie mąki pszennej, białego ryżu i cukrów prostych. Należy odstawić na bok słodycze i napoje gazowane. Niewskazane jest także picie słodkiego mleka. Więcej szczegółowych informacji, typu sprawdzone sposoby na zaparcia znajdziecie na stronie stopzaparciom.pl. Przeczytacie między innymi praktyczne wskazówki – jak unikać zaparć i dowiecie się jeszcze więcej nie tylko na temat leczenia zaparć nawykowych, ale i przewlekłych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *