Sałatka z kaszą bulgur i owocami

Przygodę z kaszą bulgur w kuchni rozpoczęłam niecały rok temu. Po raz pierwszy kupiłam produkt w sklepie ze zdrową żywnością, obecnie kasza jest dostępna w każdym markecie. Bulgur swoją strukturą przypomina kuskus, jej ziarna mają charakterystyczną żółto-brązową barwę o lekko orzechowym smaku. Ten rodzaj kaszy jest nie tylko bardzo syty, ale także ma cenne właściwości  – zawiera wiele witamin i mikroelementów.  Zapraszam do spróbowania przepisu na sałatkę owocową z dodatkiem kaszy bulgur.

źródło: https://www.bettycrocker.com/

źródło: https://www.bettycrocker.com/

Kasza bulgur – gotowanie

Jeżeli mamy w domu kaszę gruboziarnistą, wówczas należy ją ugotować w roztworze lekko osolonej wody (2 szklanki wrzątku). Czas gotowania tego rodzaju kaszy to od 6 do 8 minut. Drobnoziarnistą kaszę bulgur wystarczy przygotować w półtorej szklanki wrzątku. Następnie ziarna powinny pozostać w garnku z wodą na ok. 20 minut – aż spęcznieją. Do ugotowania kaszy można użyć mleka  zamiast wody i wykorzystać taką kaszę do przygotowania dania na słodko.

Kasza bulgur – sałatka

Składniki:

  •  1 szklanka kaszy bulgur,
  • 1 szklanka wrzącej wody,
  • 1 szklanka orzechów nerkowca,
  • 2 duże jabłka,
  • 3 mandarynki,
  • 3 łyżki ziarenek granatu,
  • syrop z agawy,
  • sok z cytryny.

 

Przygotowanie:

Kaszę bulgur należy wypłukać i zalać podwójną ilością wody. Następnie na wolnym ogniu kaszę należy gotować przez około 15 minut. Po tym bulgur trzeba odcedzić i zalać zimną wodę.

Jabłko obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Mandarynki obrać i podzielić na kawałki. Z owocu granatu wydobyć ziarenka.

W szklance zmieszać ze sobą ½ szklanki soku z cytryny oraz syrop z agawy.

Wszystkie składniki należy połączyć ze sobą i polać sosem.

Sałatkę należy zjeść od razu. Smacznego 🙂

Kasza bulgur to niezwykle cenne źródło magnezu, potasu, wapnia i sodu. Ogromną zaletą tej kaszy jest także bogactwo witamin z grupy B, które wraz z magnezem koją nerwy oraz korzystnie wpływają na pracę układu nerwowego.

Kasza bulgur cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Ze względu na jej orzechowy smak można ją dodawać do sałatek, zup oraz sosów, a także do dań mięsnych, zwłaszcza drobiowych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *