Robimy kefir domowy

Kefir – mój ulubiony smak zaraz po jogurcie. Możemy przygotować go w domu, potrzebujemy tylko mleka (koniecznie świeżego i najlepiej prosto od krowy 😉 oraz kefir sklepowy (taki bez mleka z proszku). Smakuje wyjątkowo jak żaden inny kefir. Przekonajcie się, jak szybko przygotować kefir w warunkach domowych.

źródło:pinterest

źródło:pinterest

Czego potrzebujemy?
Do wykonania kefiru konieczny będzie 1 litr mleka – koniecznie świeżego i pasteryzowanego w niskiej temperaturze. Jeżeli nie posiadamy mleka prosto od krowy, to pozostaje nam jedynie zakup mleka mikrofiltrowanego (taki napis widnieje na opakowaniu). Potrzebny będzie również szklanka kefiru wysokiej jakości.

Krok po kroku
Na bardzo małym ogniu gotujemy mleko przez około pół godziny. Następnie czekamy aż wystygnie i osiągnie temperaturę pokojową. Wówczas dodajemy kefir i intensywnie mieszamy.Wszystko przelewamy do słoika i odstawiamy na 24 godziny. Po tym czasie nasz kefir będzie gotowy do spożycia. Mleko z kefirem powinno mieć dogodne warunki do wytworzenia się z nich zwartego nabiału. Słoik postawmy w temperaturze pokojowej i w takich warunkach mleko ulegnie ścięciu z kefirem. Po około 24 godzinach kefir będzie gotowy do spożycia. Powinniśmy przechowywać go w lodówce przez maksymalnie 3 dni.

Dlaczego warto?
Wiele jest badań potwierdzających korzystne działanie kefiru na organizm człowieka. Nie jest tajemnicą, że ten rodzaj nabiału jest szczególnie zalecany osobom przyjmującym antybiotyki lub przechodzącym zatrucia pokarmowe. Żywej kultury bakterie obecne w kefirze to samo dobro. Obniżają zbyt wysoki poziom cholesterolu w organizmie i opóźniają procesy starzenia się komórek. Kefir jest składnikiem wielu diet odchudzających i lekkostrawnych. Mogą jeść go dzieci i dorośli. Znajdziemy go w menu alergika i osób cierpiących na choroby układu pokarmowego. Kefir jest panaceum na wiele bolączek.

Ile zatem kefiru pić każdego dnia? Dla poprawy zdrowia i wzmocnienia odporności wystarczy 2 szklanki dziennie. Nabiał ów warto dodawać do wielu potraw, dipów i deserów. Świetnie smakuje na śniadanie wraz z musli lub płatkami owsianymi albo w połączeniu z naleśnikami i racuchami. Jak kto woli:)

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *