Naturalne sposoby na mdłości w ciąży

Mdłości w ciąży potrafią skutecznie utrudnić codzienne funkcjonowanie przyszłej mamie. Przypadłość dotyka prawie każdą ciężarną, nierzadko towarzyszą jej wymioty, brak apetytu i rozdrażnienie. Nudności czasami zdarzają się bez powodu, a niekiedy wywołuje je zapach. U wielu kobiet te przykre dolegliwości mijają po upływie 12-14. tygodnia ciąży. Niektóre kobiety w ciąży między 6. a 12.  wymiotują kilka razy na dobę, co może prowadzić do wyczerpania i odwodnienia organizmu. Jak radzić sobie z mdłościami? Oto sposoby.

źródło: https://pixabay.com

źródło: https://pixabay.com

Pij dużo wody

Niech to będzie woda niegazowana, niskozmineralizowana i niskosodowa. Należy przyjmować 3 litry wody dziennie, popijając małymi łyczkami. Woda wypłukuje z organizmu toksyny, na które dziecko reaguje w taki sposób, że ciężarnej chce się wymiotować. Naprawdę trzeba dużo pić w ciąży. Mogą to być także herbatki ziołowe, jak napar z mięty, melisy i rumianku. Unikać trzeba napojów gazowanych i słodkich.

Jedz zdrowo i lekkostrawnie

Warto dzielić posiłki na mniejsze porcje, dzięki temu żołądek nie będzie obciążony. Należy jeść 5 razy dziennie w małych ilościach. Ważne jest to, aby jeść dużo warzyw i owoców – tych sezonowych oczywiście.  W codziennym menu ciężarnej nie może zabraknąć produktów bogatych w witaminę B6, tj. ryb, chudego mięsa, bananów, kapusty, zielonego groszku , ziaren soi i pieczywa pełnoziarnistego. Baczną uwagę należy przykładać do tego, co się je. Unikanie tłustych i wysokokalorycznych potraw jest bardzo ważne. Warto wiedzieć, że zachcianki to zazwyczaj objawy niedoborów, np. ochota na kwaśne oznacza, że brakuje witaminy C, a na czekoladę – to deficyt magnezu.

Sięgnij po naturalny imbir

Imbir doskonale rozgrzewa od środka. Wystarczy plasterek świeżego imbiru zalać wrzątkiem i trzymać 10 minut pod przykryciem. Można posłodzić taki napój miodem i pić codziennie rano. Imbir warto także dodawać do zup, sosów do mięsa i ryżu.

Noś w torebce przygryzki

Gdy jesteśmy w pracy lub poza domem i dopadną mdłości, trzeba reagować szybko.  Migdały zapobiegają uczuciu, że chce się wymiotować. Należy szybko zjeść kilka płatków migdałowych lub orzechów. Warto także pogryzać migdały profilaktycznie co 2-3 dni. Kiedy tylko poczujesz mdłości,  sięgnij po jabłko lub herbatniki. Warto mieć przy sobie tego rodzaju przygryzki.

W okresie ciąży nie zmuszaj się do jedzenia. Apetyt wróci, gdy ustąpią nudności. Unikaj także intensywnych zapachów – węch jest bardzo wrażliwy i możesz źle znosić aromat perfum, detergentów i także jedzenia.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *