Naturalne płyny dla kobiet w ciąży

Każda przyszła mama powinna zastanowić się co warto pić w ciąży.Prawidłowe nawodnienie organizmu jest równie istotne dla zdrowia kobiety. Regularne picie płynów zmniejsza niektóre uciążliwe dolegliwości, m.in. zaparcia i wymioty. Odżywianie w czasie ciąży wymaga wielu wyrzeczeń, musisz zrezygnować z napojów energetycznych i gazowanych. Najlepiej codziennie wypijaj minimum dwa litry naturalnej wody źródlanej. Co jeszcze możesz pić w ciąży?

źródło:Pinterest

źródło:Pinterest

Woda źródlana
Organizm nienarodzonego dziecka składa się z ponad 90% wody, dlatego oczywiste powinno być picie wody w odpowiedniej ilości. Najlepsza dla zdrowia dziecka jest woda o niskim stopniu mineralizacji. Dla maleństwa i ciężarnej odpowiednia będzie woda Żywiec Zdrój – podstawa odżywiania w czasie ciąży. Na opakowaniu widnieje logo Instytutu Matki i Dziecka oraz Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego. Dodatkowo na stronie producenta znajduje się informacja poradnikowa dotycząca diety dla przyszłych mam: zobacz odżywianie w czasie ciąży.

Herbatki
Lepiej wyeliminować z diety herbaty ziołowe, ponieważ wciąż brakuje informacji na temat wpływu niektórych ziół na rozwój płodu. Wiadomo, że bez obaw możesz pić napar z rumianku i melisy. Dla bezpiecznego rozwoju płodu dopuszczalne są dwie filiżanki herbaty czarnej. Ze względu na wysoką zawartość teiny i szczawnicy, herbata czarna może podnieść ciśnienie krwi i osłabiać proces asymilacji żelaza. Możesz pić herbaty czerwone, ponieważ wspomagają procesy trawienne i łagodzą mdłości.

Soki owocowo-warzywne
Codzienne odżywianie w czasie ciąży powinno opierać się na podaży soków owocowo-warzywnych. Samodzielnie przygotowane w sokowirówce napoje są źródłem cennych witamin i soli mineralnych, niezbędnych do rozwoju płodu. Raczej zrezygnuj ze słodzonych nektarów i soków, które kupisz w wielu sklepach spożywczych.

Napoje mleczne
W okresie ciąży możesz pić mleko i jego płynne przetwory (jogurty, kefiry, maślanki). Są źródłem wapnia, potrzebnego każdemu organizmowi do budowy kości i pracy układu nerwowego.  Mleko zawiera także dużą ilość białka i witaminy D. Przyszłe mamy mogą pić mleko krowie i kozie. Bogate w składniki odżywcze jest także mleko sojowe.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *