Kminek – nie tylko aromatyczna przyprawa

Specyficzny intensywny smak kminku sprawia, że nie wszyscy lubią ten rodzaj przyprawy. Dodatkowo po rozgryzieniu ziarenek pojawia się nieprzyjemne pieczenia na języku. Pomimo tego kminek od dawien dawna jest dodawany do wielu różnych potraw, m.in. chleba, a to ze względu na jego zdrowotne właściwości. Dowiedzmy się dlaczego te niewielkie ziarnka są naprawdę warte zjedzenia?

źródło:pinterest

źródło:pinterest


Do wypieków z mąki, mięsa i warzyw – kminek był dodawany przez nasze prababcie. Roślina jest bardzo popularna w naszym kraju.  Nasiona kminku to najlepszy sposób na problemy z trawieniem. Brązowe ziarenka mogą być stosowane jako lek na wzdęcia brzucha, zaparcia, skurcze żołądka i inne dolegliwości układu pokarmowego. Kminek warto dodawać do dań, które są tłuste i ciężkostrawne, ponieważ przyśpiesza trawienie i pozwala zapobiec powstaniu złego cholesterolu. Kminek można wykorzystać jako dodatek do wielu przekąsek: krakersów, paluszków i kanapek. Dobrze smakuje z kiszoną kapustą i jako przyprawa do zupy. Nasiona kminku są polecane kobietom, ponieważ łagodzi skurcze wywołane bólami menstruacyjnymi. Można jeść je na surowo lub przygotować z nich napar, który świetnie sprawdza się podczas kolek jelitowych i zaburzeń trawienia. Herbatkę z kminku podaje się małym dzieciom, które mają biegunkę i zaparcia. Osoby dorosłe mogą taki napar pić trzy razy dziennie, aby poprawić funkcjonowanie układu trawiennego. Korzeń tej rośliny zawiera witaminę C, natomiast liście posiadają w sobie olejki eteryczne, które można dodawać do zup, duszonych mięs oraz przede wszystkim sałatek.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *