Dietetyczny pudding z chia i owocami

Wiosna tuż tuż, zatem to ostatni dzwonek, aby przejść na dietę i wysmuklić nieco sylwetkę. Nie oznacza to jednak tego, że konieczne będzie całkowite zrezygnowanie z deserów. Z nasion chia można przygotować zdrowy, nietuczący i bardzo smaczny deser, który jest skarbnicą witamin i minerałów.  Pudding z nasion chia to must have na liście pomysłów na przekąskę dla fanów zdrowego odżywiania.

pudding z nasion chia podany w pękatej przezroczystej szklance z dodatkiem owoców i granoli

źródło: www.eatingbirdfood.com

Chia, czyli superfoods

Szałwia hiszpańska inaczej nazywana nasionami chia jest bardzo smaczna, szalenie pożywna i lekkostrawna, zatem idealna dla osób na diecie i dbających o linię. Dlaczego warto po nią sięgać? Przede wszystkim ze względu na jej właściwości,  w chia znajdziemy witaminę C, E, a także żelazo, wapń, magnez, potas, cynk i sód. Warto wiedzieć, że nasiona chia są cennym źródłem kwasów omega 3 i omega 6, które wspomagają pracę układu nerwowego. Wielu dietetyków klasyfikuje chia do kategorii superfoods ze względu na liczne właściwości prozdrowotne.

Chia niejedno ma imię

Nasiona chia mają swoje pięć minut w jadłospisie wielu ludzi na całym świecie. Doskonale sprawdzają się do słonych i słodkich dań. Można jeść je w całości lub używać jako dodatek do sosów, dipów, musli, ciast i owsianek. Nasiona chia dobrze smakują w towarzystwie jogurtu naturalnego i owoców. Możemy je również dodawać do koktajli i smothie, aby były bardziej syte. Chyba najlepiej smakują jednak w deserach w postaci  puddingu. Poniżej przepis. Obiecuję, że przygotowanie puddingu nie zajmie wam więcej czasu niż około 10 minut. Uwaga! Nasiona chia mają właściwości żelujące, gdy nasiąkną, powstanie zbita i gęsta masa.

Przepis na pudding chia z owocami

Składniki:

  • 2 duże łyżki nasion chia,
  • 1 szklanka mleka krowiego lub roślinnego (polecam kokosowe),
  • łyżeczka cukru,
  • garść mrożonych truskawek lub inne owoce w syropie (maliny).

Przygotowanie:

Nasiona chia polecam namoczyć i zalać mlekiem na wieczór, na koniec posłodzić i wszystko zmiksować lub po prostu wymieszać. Postawić w lodówce, by chia wchłonęły cały płyn. Po wyciągnięciu z AGD dekorujemy ulubionymi owocami lub przygotowujemy mus z mrożonek. Jeżeli okaże się, że pudding jest zbyt gęsty, można śmiało dolać odrobinę mleka, aby uzyskać satysfakcjonującą gęstość.

Uwaga! Gotowy pudding można podać także z orzechami  lub z 2 łyżkami kakao, by uzyskać czekoladowy smak.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *